Planerat underhållsarbete nätverksmiljö 18 november 2025 / Scheduled Maintenance Work November 18th

Scheduled for Nov 18, 21:00 CET  -  Nov 19, 00:00 CET

Scheduled

Planerat underhållsarbete nätverksmiljö
Card Network Solutions kommer att genomföra ett planerat uppgraderingsarbete i nätverks- och produktionsmiljön under natten till tisdag den 18 november, mellan klockan 21:00 och 00:00 (svensk tid). Syftet med uppgraderingen är att förbättra prestanda och stabilitet i vår infrastruktur.

Under arbetets gång kommer tillfälliga avbrott att förekomma för anslutna terminaler och kortsamarbeten. Transaktioner från anläggningar kan då inte skickas in till Allkort. Auktorisation av bankkort fungerar som vanligt, men övriga funktioner kommer att vara offline. Transaktioner som hanteras offline skickas in automatiskt efter avbrottet i de fall terminalen tillåter offlineköp. Kommunikation med PLC och pejl kan också påverkas. Den beräknade maximala nedtiden är cirka 30 minuter.

Det kommer inte att vara möjligt att logga in eller arbeta i Allkort under underhållsperioden. Teknisk personal finns på plats under hela fönstret för att minimera driftstörningar.

Vid frågor eller funderingar, kontakta oss via support@cnse.se eller telefon 011-18 77 77. Sprid gärna informationen inom er organisation.


Scheduled Maintenance Work
Card Network Solutions will perform scheduled maintenance in our network and production environment during the night of Tuesday, November 18, between 21:00 and 00:00 (CET). The purpose of this upgrade is to improve the performance and stability of our infrastructure.

During the maintenance window, temporary service interruptions will occur for connected terminals and card collaborations. During these interruptions, transactions from sites will not be transmitted to Allkort. Authorization of bank cards will function as normal, but all other services will be offline. Transactions processed offline will be automatically transmitted once the systems are back online, if the terminal allows offline purchases. Communication with PLC and level gauging systems may also be affected. The expected maximum downtime is approximately 30 minutes.

It will not be possible to log in to or operate within Allkort during the maintenance period. Technical staff will be on-site throughout the maintenance window to minimize disruption.

If you have any questions or concerns, please contact us at support@cnse.se or by phone at +46 11 18 77 77. Please share this information within your organization.


Vänlig hälsning / Kind Regards
Card Network Solutions Europe AB
phone: +46 11 18 77 77
email: support@cardnetworksolutions.com
web: http://www.cardnetworksolutions.com
visit: Korsgatan 2 Hus A, Norrköping
Posted Nov 07, 2025 - 15:26 CET
This scheduled maintenance affects: Allkort (Allkort API, Allkort Application, Allkort Database, Host Services, Card Collaboration), Integration Services (Trailer Connect), and Cardivation (Digital Receipts, Dynamic PIN).