Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.
Posted Jun 25, 2025 - 22:00 CEST
Scheduled
Planerat underhållsarbete nätverksmiljö Card Network Solutions kommer under natten onsdag den 25 juni, mellan klockan 22:00 och 00:00, att genomföra uppgraderingsarbete i produktionsmiljön för applikationen Allkort.
Det innebär att det kommer att bli ett kortare avbrott (max 15 minuter) i kommunikationen för anslutna terminaler och kortsamarbeten. Transaktioner från anläggningarna kan då inte skickas in till Allkort. Auktorisation av bankkort kommer att fungera under avbrottet. I övrigt kommer anläggningarna att vara offline och transaktioner (i de fall som terminalen accepterar köp offline) kommer att skickas in efter avbrottet. Observera att även kommunikation med PLC och pejl kan påverkas av avbrottet.
Det kommer under denna period inte vara möjligt att koppla upp sig och jobba i Allkort och om det oförutsedda händer har vi personal på plats för att avbrottet skall bli så kort som möjligt.
Sprid informationen Sprid gärna denna information inom er organisation. Vid frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att höra av er till oss, antingen via support@cnse.se eller telefon 011-18 77 77.
Scheduled Maintenance Work Card Network Solutions will be performing upgrade work in the production environment for the Allkort application during the night of Wednesday, June 25th, between 10:00 PM and 12:00 AM (CEST).
This will result in a brief interruption (maximum 15 minutes) in communication for connected terminals and card collaborations. Transactions from the facilities cannot be sent to Allkort during this time. Bank card authorization will continue to function during the interruption. Otherwise, the facilities will be offline, and transactions (in cases where the terminal allows offline purchases) will be sent after the interruption. Please note that communication with PLC and fuel level monitoring systems may also be affected.
It will not be possible to connect to and work in Allkort during this period. If any unforeseen issues occur, we will have staff on-site to ensure the interruption is kept as brief as possible.
Please distribute this information within your organization. If you have any questions or concerns, feel free to contact us at support@cnse.se or by phone at +46 11 18 77 77.